Bijna zover... - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Nadja Denninghoff Stelling - WaarBenJij.nu Bijna zover... - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Nadja Denninghoff Stelling - WaarBenJij.nu

Bijna zover...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nadja

24 Maart 2007 | Nederland, Arnhem

Lieve familie en vrienden,

na heel wat plannen en veranderingen ervan: gaan we dan echt!! 19 April vertrekken we vanaf Dusseldorf voor drie maanden naar Port Elizabeth, Zuid Afrika.

Daar gaan we (Marlieke had het zo mooi omschreven... dus ik citeer:) 'stage lopen op een ghettoschooltje in de townships van Port Elizabeth.' We hebben contacten kunnen leggen vanuit de PABO, dus we zijn aan het e-mailen met een Nederlandse meid die daar zelfs (op die school) is afgestudeerd!! Dit is echt wel fijn trouwens! Zo heb je altijd iemand achter de hand waarmee je ook gewoon lekker Nederlands kunt praten. Iemand die jouw cultuur kent, maar inmiddels ook die van daar... Altijd handig!

Nu zijn we druk bezig met de laatste voorbereidingen treffen: Maandag alle prikken halen bij de GGD, het zogenaamde onderwijskoffertje moet nog gemaakt worden en inkopen doen voor daar ontbreekt natuurlijk ook niet!! (oja.. ook nog steeds geld aan het ronselen, want elk centje is welkom!!)

Jongens, ik vind het toch eigenlijk best wel een beetje spannend... Terwijl ik dit verhaal nu typ krijg ik de kriebels in mijn buik. Het komt toch wel erg dichtbij! Gezonde kriebels wel hoor, laat ik het daar op houden.

Goed, als ik het zo zie gaat dat verslag geven van mijn ervaringen wel lukken... Als ik nu al zoveel kan l*llen over niks.. Hihi!

Op deze manier ga ik proberen contact te houden met het thuisfront. Jullie daarentegen zijn natuurlijk welkom om terug te contacten! Maar tot die tijd kun je me nog steeds boeken voor een LIVEDATE!

Groetjes en een knuffel, Nadja

  • 25 Maart 2007 - 11:16

    Geraldine:

    heyhey

    spannend he, haha. Ik lees al die berichten van jullie allemaal en vind het nu ergens jammer dat ik het er zelf niet op heb gewaagd....

    In ieder geval gaan we nog live daten, dus dat komt goed. Via deze kant al heel veel plezier daar en nog steeds bedankt voor je boek!,-)heeft mij/ons enorm geholpen!

    kus ger

  • 25 Maart 2007 - 11:58

    Lianne:

    He snuffie,
    wowwwiieee jullie gaan de wijde wereld in..hoe cool is dat ;) ! De rest van mijn wijze woorden bewaar ik voor mijn speach (perzik in het engels met een s ervoor :P ) bij jullie vetrek :P
    Liefs! xxx

  • 25 Maart 2007 - 19:23

    Mirtepirt:

    Hey Lieve Nad!!
    Ik ben echt blij voor jullie dat jullie toch die mooie trip kunnen gaan maken...duidelijk verdiend(y)!
    Ga vooral genieten en ik hoop dat wij elkaar nog kunnen treffen in SUUD-AFRICA:P...Meid heeel veel plezier alvast, maar jij krijgt nog een dikke knuffel en nog veel meer knuffels;) voordat jullie gaan,
    DIkke kus,
    Mirt

  • 27 Maart 2007 - 12:21

    Mama:

    dag poes, ik vind het reuze spannend dat mijn meissie zo ver weg gaat, nu ben je voor je huisje aan t inkopendoen en moet ik even wat voor je bestellen, je bent ook zo druk, maar kun je toch nog 18 dagen de vinger in de pap houden wat de inrichting van jullie keetje betreft, ook spannend als je na 3 maanden thuis komt en het dan allemaal klaar is, arme leendert, we helpen m wel hoor! Gister loodzware armen van de spuiten en dan ook nog sjouwen! chapaux! Wij wensen jullie 2 een goei vlucht en een goeie tijd in SA.
    hou heel veel van je
    mam

  • 28 Maart 2007 - 16:39

    Noelle:

    Lieve Nadja,

    ik hoop echt dat je de tijd van je leven gaat krijgen daar in het mooie afrika! ik ben wel verschrikkelijk jaloers op je hoor. behalve op die prikken dan:p. en ik zal zeker je verslagen bijhouden.

    Kus

    Noelle

  • 01 April 2007 - 04:26

    Pieter En Trudy:

    Hallo Nadja,
    wat spannend allemaal en nu gaat het dan toch eindelijk gebeuren en vlieg je uit naar het verre zuiden. Ook wij zullen je verhaal volgen en hebben het volle vertrouwen dat je een geweldig gezegende tijd zult beleven. Maar je weet ook dat dit je leven gaat veranderen. Hopelijk mag jullie reis ook een verrijking en zegen voor de kids zijn waar jullie naar toe zullen gaan.
    Een hartelijke groet van ons viertjes uit Harderwijk en graag weer tot ziens.
    Be Blessed,

    Pieter, Trudy, Tim en Marianne

  • 06 April 2007 - 20:43

    Carl:

    So ye going to SOUTHAFRICA WOW! It seemed not so long ago that I first met U. And now you are all growen up. I recon its relly cool what U are doing and I hope U have a grand time there to. Everyone here will be thinking about U and I know Lendert will be missing u like a monkey with out bananas ;) Take care Nadja our thoughts are with U.

    A BIG HUG CARL

  • 15 April 2007 - 10:04

    Nelly:

    Hey meisje van me,via deze weg wens ik je erg veel succes op je trip naar zuid afrika.Maak er wat moois van en geniet er zeker ook van,maar dat zul je zeker wel doen.Zal je regelmatig even volgen op je reis daar ver weg hoor.Ook al zien we elkaar niet zo veel ik leef zeker met je mee en blijf je volgen en missen doe ik je ook.Oma zal ik ook zeker op de hoogte houden van je reis. Zal wel eens aan gaan bij je moeder(samen weer ff beppen)Nogmaals heel veel succes en veel plezier daar en maak er wat van.Groet Nelly

  • 17 April 2007 - 17:00

    Erik:

    Ik wens je een hele leerzame en avontuurlijke stage! Ervaring met bbq-en heb je in ieder geval al. ;-)

    Grtjs Erik

  • 18 April 2007 - 09:40

    Menno:

    Hey meisje! Goeie reis alvast. Ben heel benieuwd hoe het daar is. Geniet er van!

    grtjs Menno

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadja

Stage met Marlieke Boon in Zuid Afrika, Port Elizabeth. Gedurende 3 maanden op een 'zwarte'school. Voor leuke avonturen van vriendinnetjes: Marlieke in PE mlieke.waarbenjij.nu Mirte en Lianne in Theewaterskloof mirtelianne.waarbenjij.nu Inge in Suriname ingescholten.waarbenjij.nu

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 9178

Voorgaande reizen:

19 April 2006 - 12 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: