Lekker uitgebreid vertellen!! Hihi!! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Nadja Denninghoff Stelling - WaarBenJij.nu Lekker uitgebreid vertellen!! Hihi!! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Nadja Denninghoff Stelling - WaarBenJij.nu

Lekker uitgebreid vertellen!! Hihi!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nadja

22 April 2007 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Eeeeey!! Partypeeps :D

Nou, nu even uitgebreid vertellen dan. Intussen even skypen; Maar Marliekepiek is nu met d'r ventje aan het babbelen. Is dat even leuk! Haha!!

Goed, ze gaat beginnen:

De vlucht(-en)
We vertrokken donderdag om 13.00 vanuit Arnhem. Na 5 kwartiertjes rijden waren we in Dusseldorf en vanaf daar ging het eigenlijk allemaal heel soepel. Niks geen zoektochten, vertragingen, veel turbulentie of bagege verlies. Helemaal top! Het vliegen was ook cool. De lange vlucht van London naar Johannesburg was in een ware Boeing 747. Echt een te relaxed vliegtuig. De 1e klas was helemaal geweldig, maar ons plekje was ook tof. Bij elke stoel was een kussentje, een dekentje, een dvdscreen en een zakje met tandenborstel, sokken, en nog veel meer goedbedoelde rotzooi, haha!! Marlieke heeft prima geslapen, ik daarentegen wat minder. (olee! de zoveelste slapeloze nacht deze week!)
Het was een geweldige zonsopgang vanuit 10 km boven land! Woooow!! Voor degene die nog moeten vliegen (?!) Echt wakker zijn dan! De laatste en derde vlucht was in verhouding echt niks: nog geen twee uurtjes vliegen en we waren in Port Elizabeth (PE).

Op naar het appartement.
Toen we aankwamen op het piepkleine vliegveld
hoefden we nog geen 20 minuten te wachten op de backpacks. We tilden de onwijs zware backpacks op: zie het even voor je: dat kleine ding met een tas van hetzelfde formaat op d'r rug. Wankel...wankel... BAM! ;-) Haha! Maar ze leeft nog :D
We zouden opgehaald door Pat Bean (hier noemt iedereen hem prof. Bean.) Ik noem m lekker Pat... (als 'ie er niet bij is.. whaha!) Maar Pat kwam maar niet,
marliek had al een vaag vermoeden dat hij niet zou komen opdagen. Dit werd werkelijkheid. Na verscheidene pogingen van het oproepvrouwtje naar 'proffessor Bean' hebben we een van de vele nr's gebeld die we achter de hand hadden in geval van nood. Else kwam ons ophalen. Ze heeft ons een kort rondrit gegeven met de auto langs de boulevard waar we nu wonen. Ontzettend indrukwekkend! Het appartement is comfortabel en ouderwets. We hebben een badkamer met bad (!!) Maar het ontbreekt er aan een douchekop. Het is dus al met al toch een beetje primitief, hahaha!!

Behulpzame mensen.
De mensen van het appartement zijn erg vriendelijk, ze doen er echt alles aan om het ons zo aangenaam mogelijk te maken! We mogen zelfs wanneer we maar willen op het internet! Het liefst 's avonds, want dan is het er rustig. Prima joh! Ik zit stiekem te wachten op mijn eerste cultuurshock. Het enige wat ik tot nu toe als minder leuk ervaar is dat zwarte mensen die voor je werken zich echt minder voelen dan ons. Ze staan erop dat ik op die bureaustoel zit i.p.v. zij. Terwijl dat houte lage krukje prima was! Goed, komt nog wel!! Ook Pat en Else zijn enorm bereid ons te helpen. Vanmiddag zou er om 16.00u hier een auto voor de deur staan... ONZE AUTO!! Haha, geweldig. Waarschijnlijk een poepie oud golfje, maar ach, dat zijn de beste!!

Dag 1
Gisteren hebben we na een heerlijke nachtrust het strand opgezocht! Wat ontzettend mooi hier! Niet zoals Scheveningen allemaal schelpjes, maar helemaal glad! En gave golven?! Woow!! Echt op en top genieten. Omdat het hier zo winderig is aan de oceaan, werden we simpelweg gezandstraald. We hebben geen pukkeltje meer op ons lijf hoor ;-) Haha! 's Middags zijn we naar de Pick & Pay gelopen (35min. walk) en hebben we boodschappen gedaan. Niet alles is hier spotgoedkoop hoor. Alles is net ietsje goedkoper dan in NL. We werden aangehouden door een meisje toen we weg wilden gaan, of we haar 40 Rand (4,40) wilden lenen. Ze gaf een enorm kletsverhaal op, en we vonden het maar vreemd. We besloten haar 10 Rand te geven (in geval het waar was wat ze vertelde en in geval ze hoe dan ook geld van ons wilde hebben en ons anders zou beroven ofzo..of anderen!) We hebben d'r succes gewenst en zijn doorgelopen. 's Avonds sloveense sla gegeten met een lekker stukkie vlees. Nog tot 1 uur 's nachts gepraat over vanalles, daarna waren we echt moe...

Dag 2 (NU)
Vanochtend zijn we begonnen aan ons goede voornemen voor deze stage. (wat zou het zijn?!) we hebben een schema voor 12 weken waarin we 3x per week gaan hardlopen over het strand. Net op het 'hardere' stuk aan de waterkant. We begonnen vandaag met 4x 2 minuten rennen, en lopen. Pittig man!! Maar wel een onwijs mooi uitzicht en heerlijk windje. Misschien dat ik in het vervolg een vuilniszak over me heen kan trekken. Heb me ooit laten vertellen door een of andere gek ;) dat je dan meer transpireert. (kan dat dan!)
Nu zitten we lekker te internetten en te skypen maar zo dadelijk gaan we er weer vandoor. Skypen doet een mens goed, het bewijs zit nu druk over msn afscheid te nemen!

MondayMorning
morgen gaan we naar Sydenham, de school waar onze stage zal plaatsvinden. Dan pas zullen de shocks komen denk ik en schrijf ik jullie weer!

Wat facts:
- het adres dat ik eerder heb gegeven klopt volgens mij niet, nieuw adres volgt nog.
- ik heb een afrikaans nr!! 0027 793 987 268. Hier kun je op smsen en bellen met een piraat. Dus 0900 0237, de piraat wijst je telefonisch de weg... Vertrouwen die kerel ;)

Ik zal even kort wat persoonlijke aandacht geven: hihi!

Mam, Gert, Carl en Nathalie: we smsen!! Het is hier gaaf Gert, begrijp je liefde voor Ghana!

Lieve vriendinnetjes: leuke berichtjes op de site doen me goed!! Nuchtere Nad vind het ook wel lekker die support!!

Leen: man, heb jou alles al gezegd ;)



Schattepetatten! Heel veel liefs uit PE, SA van Puk

  • 22 April 2007 - 12:20

    Nienke:

    Zoooo dat klinkt goed hoor meid!!
    Mooi verhaaltje en echt fijn om te horen dat jullie het zo goed voor elkaar hebben:D
    Ben nu super benieuwd naar jullie eerste stagedagje, snel weer laten weten he:)
    Liefs en een dikke kus,
    Nien

  • 22 April 2007 - 13:04

    Joëlle:

    Heey Nadja..!

    Leuk om te weten/lezen dat het goed gaat en dat je naar je zin hebt daar..!:D Ben nu al benieuwd naar een nieuw bericht op je site..!

    Dikke kus,
    Joëlle:D

  • 22 April 2007 - 15:41

    Mirt:

    GAAF GAAF GAAAF!!!! Echt super van en voor jullie:) Leuk dat i kje ff sprak, ga je zo weer ff bellen;)
    Dikke kus voor jou,
    Mirt

  • 22 April 2007 - 16:08

    Lon:

    Nad leuk om te lezen! Gaaf hoor dat je alles meldt! Wacht vol spanning af op je volgende berichhie. AZ heeft vandaag gewonnen en als we volgende week winnen dan zijn ze LANDSKAMPIOEN! Olé oléeee

    hihihi moest ik even melden..

    Have fun meid en tot snellie maar weer
    Dikke X

  • 22 April 2007 - 17:12

    Carl:

    Hey meid nou het klinkt echt waanzinnig waar je zit. Mazzelpik! Die mooie stranden oooooh. En pas op in de water daar zwemen ook haaien! Ben blij dat jullie velig zijn aangekomen, waar blijft het backpack met kleine meisje hahaha. Hou je taai
    lifs knuffels carl

  • 22 April 2007 - 18:06

    Andres & Jasmyn:

    Ha Nadja! Klinkt echt leuk allemaal! Niet te dun en te bruin worden he?! Anders denken ze straks dat je daar hoort en mag je niet meer terug... Doe rustig aan en geniet lekker!

    Kusjes Andres & Jasmyn

  • 22 April 2007 - 18:58

    Lianne:

    Heee pukkie!!!
    Mams en ik zitten hier vol enthousiasme te lezen! Je schrijft echt heel leuk! Kunnen het ons al een beetje voorstellen. Ga zo dooorr kind haha
    He zoals ik ook al bij marlieke schreef..vergeet die goedkope cocktails niet dames...ze roepen jullie :P
    Liefs!!!!!

  • 22 April 2007 - 19:10

    Lianne:

    Heee pukkie!!!
    Mams en ik zitten hier vol enthousiasme te lezen! Je schrijft echt heel leuk! Kunnen het ons al een beetje voorstellen. Ga zo dooorr kind haha
    He zoals ik ook al bij marlieke schreef..vergeet die goedkope cocktails niet dames...ze roepen jullie :P
    Liefs!!!!!

  • 23 April 2007 - 14:03

    Nelly:

    Leuk joh om zo snel weer wat van je te lezen en gaaf dat het zo goed gaat.Kijk uit naar je stage ervaring hoor.
    Gisteravond belde oma en daar moest je de hartelijke groeten van hebben.Vond het fijn dat het allemaal goed was gegaan met jullie!Tot het volgende berichtje
    Nelly

  • 23 April 2007 - 16:29

    Sjoerdje:

    Hey Pukkie puk,

    Wat leuk om jouw verhaal te lezen zeg! Scrollen, scrollen en nog eens scrollen.... haha
    Het is leuk om te horen dat het zo goed met je gaat en dat je het naar de zin hebt! Stiekem zou ik toch best met je willen ruilen. Lekker op het strand, gezandstraalt worden, drukke boulevard, tja.... ik zeg niks mis mee! Dan zou ik daar niet hard hoeven te lopen met een vuilniszak, want het is warm genoeg. In Nederland moet dat helaas wel, EN JA, dat werkt echt haha!
    Heel veel plezier daar en succes met het bezoek aan je stageschool! Gaat vast helemaal goedkomen daar met die kids!
    We contacten weer he!
    Dikke knuffel van Sjoerdje....

  • 24 April 2007 - 06:11

    Nathalie:

    hee zusjj!,, wat fijn dat je het naar je zin heb daar.. weetje nad, WE ZIJN 2DE GEWORDEN MET DE BAND COMPETITIE!!!!!!!!!
    je krijgt de groetjes van;; suus, anouschka en rowan.. en natuurlijk een dikke kus van mij..
    maar nu ga ikm stoppen..:S moet naar school..:P kuszzz

  • 24 April 2007 - 14:48

    Inge:

    Hee die Nad in het verre PE, klinkt goed allemaal man. Zo'n andere omgeving om je heen dan wij hier.
    Het duurt nog even maar we hebben elkaar straks zulke leuke dingen te vertellen.
    Nog wel even doorbijten dat we zo ver van elkaar zijn he :),

    Dikke kus voor jullie
    Liefs Inge

  • 24 April 2007 - 19:09

    Gauthmi:

    he schat, fijn dat t goed met je gaat en dat je t leuk hebt. we missen je hier heel erg!!!!!!!! ga je ff smssen... :) dikke kus gauth.

  • 25 April 2007 - 09:54

    Mama:

    hai poes, ik lees dat je 't al naar je zin begint te krijgen daar, voor ons hier inhet zonovergoten nederland, vandaag wordt het 27 graden, is het aftellen gelukkig begonnen.Ik ben doorverwezen naar begeleid sport en fysio, oma gaat daar geloof ik ook heen, vanavond komt jouw mannetje bij ons eten, ik vroeg wanneer hij de rails op kon halen, dat werd woensdag rond half 7, vroeg tie, eten jullie toevallig dan ook rond die tijd?, ik zeg, wil je mee eten dan, als het kan, oke geregeld. vrijdag ga ik vroeg naar jullie huisje en dan ga ik verder met de gordijnen, wat een lappen zeg!Nathalie heeft zowaar gisteren gekookt met rowan, tsmaakte best lekker, ze kreeg van mij een 10, do avond gaat pa naar het mannenweekend en komt za avond weer terug, keb de laatste lading witte keien in t gloor liggen, bijna af,pft.ook nog bedankt voor je smsje, ik zal je bericht uitprinten dan kan pa en omi het ook lezen, lieve snoet, ik hou van je, zorg goed voor je zelf en elkaar en ik zal m'n best doen om iets vaker achter de pc te kruipen, dag poes, kus en knuf van ons

  • 25 April 2007 - 10:05

    Mama:

    hai poes, ik lees dat je 't al naar je zin begint te krijgen daar, voor ons hier inhet zonovergoten nederland, vandaag wordt het 27 graden, is het aftellen gelukkig begonnen.Ik ben doorverwezen naar begeleid sport en fysio, oma gaat daar geloof ik ook heen, vanavond komt jouw mannetje bij ons eten, ik vroeg wanneer hij de rails op kon halen, dat werd woensdag rond half 7, vroeg tie, eten jullie toevallig dan ook rond die tijd?, ik zeg, wil je mee eten dan, als het kan, oke geregeld. vrijdag ga ik vroeg naar jullie huisje en dan ga ik verder met de gordijnen, wat een lappen zeg!Nathalie heeft zowaar gisteren gekookt met rowan, tsmaakte best lekker, ze kreeg van mij een 10, do avond gaat pa naar het mannenweekend en komt za avond weer terug, keb de laatste lading witte keien in t gloor liggen, bijna af,pft.ook nog bedankt voor je smsje, ik zal je bericht uitprinten dan kan pa en omi het ook lezen, lieve snoet, ik hou van je, zorg goed voor je zelf en elkaar en ik zal m'n best doen om iets vaker achter de pc te kruipen, dag poes, kus en knuf van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadja

Stage met Marlieke Boon in Zuid Afrika, Port Elizabeth. Gedurende 3 maanden op een 'zwarte'school. Voor leuke avonturen van vriendinnetjes: Marlieke in PE mlieke.waarbenjij.nu Mirte en Lianne in Theewaterskloof mirtelianne.waarbenjij.nu Inge in Suriname ingescholten.waarbenjij.nu

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 9264

Voorgaande reizen:

19 April 2006 - 12 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: