Check die foto's! ;-) - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Nadja Denninghoff Stelling - WaarBenJij.nu Check die foto's! ;-) - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Nadja Denninghoff Stelling - WaarBenJij.nu

Check die foto's! ;-)

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nadja

06 Juni 2007 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Hee lieve Nederlanders ;) Hier nieuwe foto's. Check ze maar, kan me enigzins voorstellen dat die veel interessanter zijn dan mijn daginvulling! Flauwe reacties op de foto's kan ik hebben ;)

Leendert is weer op het vliegtuig richting Holland gegaan en deze keer bleef Pukkie achter. Eerlijk gezegd toch wel even slikken, maar kreeg er extra motivatie van om er de laatste weken met Marliek echt iets geweldigs van te maken.

Op het moment dat we Leen wegbrachten zaten we op de helft. MAN! Daarvan 2 weken nog in de verschillende Grades en 2 weken plannen afronden. De laatste 2 weken in Kaapstad en bij Mirt en Lian op de koffie! Geweldig al die reizende vriendinnen :) OOK de niet reizende ben ik verzot op hoor ;) Hihi! En als we in Kaapstad zijn logeer ik ook nog eens bij familie!! WOOW, Nad, wat ben je nou, Sloveens, Duits, Indisch, Nederlands, Zuid Afrikaans? Haha, ik snap het ook allemaal niet meer hoor... ik ben Puk!

Goed, over Afrika ;) Ze doen hier aan striken, oftewel met zijn allen STAKEN! Whoehoe, ik ben voor, want dat betekende 5 vrije dagen voor deze studenten. Men wil 12% verhoging omdat er al jaren niets veranderd en de komende 4 jaar bevriezen. De salarissen dan, niet de inflatie, die is zo'n 7%... dit maakte Zondag kerkdag :D We zijn naar de vader van Francois geweest (wezen kijjjjjken ;)) Hij predikt daar. We hebben daar weer een nicht van Francois ontmoet die veel kinderwerk doet: HEEJJ!! We hebben echt wel 3 uur ofzo met haar gepraat. Vooral Marliek. Lizelle (die nicht) heeft een soort spel ontwikkeld over emoties. Hiermee ga je nadenken over welke emoties bij jou spelen en je leert ze te ordenen en te bedenken waar het vandaan komt. Zo heb je 44 kaartjes met een gezichtje en de emotie erop geschreven waar je een stapeltje van moet nemen van jouw emoties: voorbeeldje: verlangen, alleen, jaloers, verliefd, teleurgesteld, verbaasd etc.. Van dat stapeltje ga je ook weer ordenen en zo kom je op een heel duidelijk totaal plaatje waar je denk ik heel veel kinderen, familie en vrienden mee kunt helpen. Ik heb nu ook zo'n pak kaarten :) Zo mochten wij allebei onze emotiekaartjes pakken. We wisten al vrij veel, maar wat kan er veel loskomen bij zoiets. :) Don't worry lieverds!! Goede vorderingen!

Inmiddels lopen de 21st Birthday feestjes hoog op. Het is echt HET jaar waarin iedereen 21 wordt geloof ik, haha! Alleen maar gezellig :)

Maandag zijn we wezen paardrijden op het strand. Man, ik voel het nog!! Echt alsof ik net van het paard was gestapt, squashspierpijn is er helemaal NIETS bij... geloof me! Het was erg leuk, alleen mijn knol besloot af en toe gewoon pauze te nemen en niet verder te stappen! Whaa!!Schiet op, sloom rund! Haha!! Hij had verschrikkelijke waterangst, dus stappen in een laagje water kon Puk ook vergeten ;) Maar dat wilde puk zo graag! Met de enige stuurkennis die ik had van Mikey trok ik steeds naar links, maar hij zal wel vaker koppige Puks op zich hebben gehad. Dus hij was een ster in het sein negeren :@ Haha!
Goed, er was dus een moment dat we eindelijk terug bij de stal waren... Yes dacht ik even, mijn benen waren stijf en mijn billen deden zeer. Besluit dat beest tussen de koeien en stieren dat het jeuk aan zijn achterwerk heeft!!! WTF! NEE!! Loop door man, wat doe je, het ging allemaal door mijn hoofd ;) Hij parkeerde zijn 'booty' in zijn achteruit in de bosjes, en begon ermee te schudden. Oftewel, ik mocht meeschudden, hahaha!! Wat een giller, ik hoorde Marliek roepen naar onze gids: Excuse me, but the horse is in the bushes!!!

We hebben wel echt genoten hoor, hihi!

Maar vanaf vandaag weer stage dus. Wat ontzettend leuk zeg! Heb echt de motivatie te pakken nu (nu ik nog 3 weken over heb ;)) Maar ik heb het dus, haha!! Loop deze week Grade 6 (11, 12 jaar) wat een heerlijk leeftijd is dit toch. Heb mee gedaan met een Scheikunde/Natuurkunde les, wow!! Wat leuk zeg! Klein voorbeeldje: de kinderen moesten voor de klas 2 reageerbuisjes met vloeistof schudden. Zet de leerkracht 'Shake, shake, shake, shakeshakeshake' in. Lachen man! Iedereen zingen en op de maat klappen, nou dat kunnen ze hier wel! ;) Superleuke klas met een topleerkracht die helemaal dezelfde visie met mij deelt. Zoals de sfeer in haar klas is, zo wil ik het ook echt! Ze kregen kippenvel van mijn complimenten en mijn respect voor d'r, leuk man!

Voorlopig weten we dat we heel druk zijn met school, maar ook met leuke dingen doen. Morgen weer naar de karaoke bar (walgelijk idee eigenlijk, maar cultuur is cultuur ;)) en binnenkort naar een Gospelkerk. (kippenvel ala I will follow Himmmmmm, follow Him wherever HEEEE may GOOOO :D ) Hahaha!

En dan is het alweer bijna zover, whaaa!! Naar huis! Tegenstrijdige gevoelens, ik wil dolgraag jullie weer zien. Mis alles echt! En wil echt superdepuper naat het geweldige Kaapstad! Moet echt helemaal overweldigend zijn, maar ik heb echt geen zin om dit hier achter te laten...

Dikke knuffel voor jou! Ik denk veel aan jullie :)

Vrolijke groetjes van Pukkiemonster ;)

  • 06 Juni 2007 - 20:43

    Lon:

    Hahaha die Nad! Wat een leuk verhaal. Ik heb echt dubbel gelegen om je horse tripje. Zelfs ik, terwijl ik 7 jaar paardgereden heb en nu wekelijk doe op het paard van mijn vriendin, heb telkens nog spierpijn na het paardrijden. Volgens mij moet je het dagelijks doen om geen spierpijn te hebben.
    Moppeke genietse nog wel zien elkaar volgend schooljaar!
    Kus

  • 06 Juni 2007 - 20:44

    Lon:

    Je foto's zijn by the way ontzettend gaaf!!!!

  • 07 Juni 2007 - 08:18

    Andy En Lily:

    Dag lief nichtje...Je bent ook wel een type hoor, ik vind het bewonderenswaardig dat je tussen al dat werk en leuke dingen doen nog tijd vind om zo'n uitgebreid verslag te maken. De tijd is omgevlogen. Ik weet zeker dat je een hele belangrijke basis hebt gelegd voor de rest van je leven dat weet ik zeker! Je zult hier nog heel vaak op deze ervaring terug kijken! Ik ben heel trots op je!

    Liefs Andy en Lily

  • 08 Juni 2007 - 17:15

    Jouw Mammie:

    Hoi poes, nou wat een verhalen weer, ik zie het verhaal met dat paard helemaal voor me.... heee knol... waar ga je met dat meisje heen? Tante Lil en oom Andy zijn naar bonaire, zijn 2 weken weg, dus van hun even geen reakties.
    Was vandaag even in je huisje, je hebt Leen goed opgevoed, hij maakt elke dag z'n bedje op.Tis hier erg benauwd, waarschijnlijk gaat het onweren straks. Heb vandaag weer een foto van m'n stuit laten maken, dinsdag de uitslag, ben benieuwd. Maak je ook foto's van al jouw klassen waar je les in hebt gegeven?
    Nou schattepatat, dikke knuf van mij XXX

  • 08 Juni 2007 - 18:30

    Nelly:

    Hey meissie, Wat een verhaal weer zeg.gaaf man, zou best even bij je willen kijken en willen meegenieten likt me echt te gek daar.Ben ook blij dat jij er zo van geniet.Je moeder schijft net dat het hier erg benauwd is en dat het wel zal gaan onweren nou dat doet het hier inmiddels en het spoelt zo nu en dan ook hevig.Carmen moest oppassen maar die heb ik maar even met de auto gebracht.Zit ondertussen naar de dvd van Marco Borsato te luisteren/kijken(weet je nog gezellie in Gelredome met zn 3tjes)Kijk uit naar je volgende verhaal en hoop dat als je terug bent de nodige verhalen van je te horen krijgt bij een glaasje(ha ha ha ha tintelfruit!!!!!!!!!) Als jij thuis komt zijn wij op vakantie maar ik hoop wel dat ik een keer je verhalen te horen krijg.Dus nog een hele fijne tijd en tot dan dan.Groetjes en dikke knuffel Nelly Carmen Tjitz

  • 09 Juni 2007 - 11:26

    Oma Mali:

    Hallo mooie puncka,
    Hier bij ons is heel, heel warm en ik ben nou bij jou moeder en Gert, en straks ga ik lekker in koud water zwemmen, water is 22 graden!
    Ik vertrek naar Slovenie, 24 juni, maar wanneer ik terug kom weet ik nog niet. Wat voor mooie foto's en ik ben zo blij dat Leendert bij jou is geweest, en Leendert had mij verteld, jullie hadden hele leuke dagen met elkaar. Ik mis jou heel erg, en ik hoop dat nog verder zo goed gaat in Afrika en dat je gauw terugkomt. Kusjes aan mijn puncka en groetjes voor jouw vriendinnetje.
    Jouw OMA

  • 11 Juni 2007 - 20:53

    Gert-pa:

    leuke verhaaltjes,gezellige boel daar,ik voel het.hallo groetjes aan elkaar en als ik tijd heb kom ik,hihihi
    oke afgelopen weekend was het bij ons instuif, oma, nathalie, carl, rowan, andres, jasmijn, geelco, rick, steven, o nog meer, het hield niet op,zwemmen,kletsen,lachen,serieus,kerk,op visite in zutphen bij marjan en timo(new friends?) oja geelco heeft nu een afro kapsel(like me)mama zegt wauw,nathalie zegt auw.oja mijn werk gaat binnenkort veranderen,wat?komt tijd,komt raad[wel gesolliciteerd,gaan gewoon door,komt goed ,nathalie is een echte studiebol aan het worden,wauw.andres heeft ook eindfase en werk.gerrald is niet zo in the picture,sorry.het onwedert al 2 avonden,nathalie kruip bij ma op schoot(wauw)chico is ook aanwezig(vogel-lily en andy)gaaf he een typende gert,groetjes.kusjes enveel liefs ,geniet er nog maar even van,dooeeg

  • 11 Juni 2007 - 20:58

    Nattie!:

    hee zusje van me!, alles goed daar?
    hier onweert het echt verschrikkelijk erg! ik ben net zo bang! :o chicko logeert nu voor 2 weekjes bij ons.. ik wil ook een papagaai! ik heb alweer bijna 3 maandjes verkering met rowan! gaat goed he.. het gaat wel goed op school.. ik heb vandaag weer 2 voldoendes gehaald! :) voor frans en bio. over 2 weekjes heb ik pta-week:S maar ik ben dan wel elke dag na het 4de uit en ik hoef pas het 3de te beginnen. jibbie! nou zusje, het is alweer 23.00uur dus ik ga maar eens naar bedje toe.. ik hou van je meis.. heel veel liefs, slaaplekker en tot over 4 weekjes ongeveer! loveyouso! xx

  • 15 Juni 2007 - 20:17

    Leendert:

    Hoi schat,

    Wat was het heerlijk om bij je te zijn.
    Totaal ver-zuid-afrikaniseerd stond je ineens weer voor me.
    Wat moet ik gestraald hebben ha ha.

    Het was ook wel een beetje raar, alsof ik je leven opnieuw kon ontdekken. Waar ga je uit? Naar welke school ga je? En zelfs waar woon je? Ik was nieuwsgierig welke vrienden je hebt en hoe je dagen er uit zien. Je hebt me alles laten zien en ik vond het geweldig. Ik had er alle vertrouwen in maar ik ben echt trots. Net als toen bij de Wielewaal. Wat je ook voorgeschoteld krijgt je maakt er wat moois van.

    Dat effect kan je ook op mij hebben. Zo was het zingen van hoofd-schouders-knie-en-teen, voor de klas, in koza (hoe schrijf je dat?) echt lachen. Het is erg leuk om je voor de klas te zien en dat ik naast je sta gek te doen zal niet vaak voorkomen.
    Daarnaast hebben we nog heel veel leuke dingen gedaan, prachtige natuur gezien en erg gelachen. Maar dat je mee ging zwemmen vond ik echt super en zonder twijfel het leukste.

    Nu ben ik weer thuis, ons mooie huis is nog steeds wat leeg. Maar ons weerzien staat nog vers in mijn geheugen. Wat een vooruitzicht!
    Tot snel lief, maak er wat moois van.

    P.S. De lucht is hier nu net zo roze als toen bij Scotia.

    P.S. Burnie alias "jouw mammie" ik maak al 14 jaar mijn bedje op!

  • 20 Juni 2007 - 08:38

    Oma En Peep:

    dag meissie, hoe gaat het met jou? we hebben je laatste mail gelezen, mooie foto's gezien, zet hem op zonder je vriendje de laatste weken, you can do it!!!
    hartelijke groeten oma en tante peep en aanhang, shalom!

  • 23 Juni 2007 - 05:10

    Angela:

    hey PUK:D.. Hahah wat een verhalen!! Echt gaaf zeg!! En die foto's..staat je leuk die vlechten;) Geniet er nog even van en zie je snel! Liefs, Angela

  • 24 Juni 2007 - 18:40

    Martijn:

    heeey hoi! hier even een berichtje uit twente. goed bezig daar in afrika, leuke verhalen en mooie foto's.

    vorig weekend bij leendert geweest, mooi huis man! leendert is goed bezig, vooral de plintjes doen het goed....
    ook mooie foto's gezien, vooral van de wildlife. thuis mag ik het doen met een paar reeën, schaapies en natuurlijk koetjes.

    De boot hebben we ook van amsterdam naar friesland gevaren, bijna een tussenstop op de bodem van het veluwemeer gemaakt, maar alles is gelukkig (net) goed gegaan.

    heey, veel succes met je laatste weken en geniet er vooral van!

    greetz


    P.S. die vlechtjes staan je goed!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadja

Stage met Marlieke Boon in Zuid Afrika, Port Elizabeth. Gedurende 3 maanden op een 'zwarte'school. Voor leuke avonturen van vriendinnetjes: Marlieke in PE mlieke.waarbenjij.nu Mirte en Lianne in Theewaterskloof mirtelianne.waarbenjij.nu Inge in Suriname ingescholten.waarbenjij.nu

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 7866

Voorgaande reizen:

19 April 2006 - 12 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: