Op vakantie op vakantie ;-) - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Nadja Denninghoff Stelling - WaarBenJij.nu Op vakantie op vakantie ;-) - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Nadja Denninghoff Stelling - WaarBenJij.nu

Op vakantie op vakantie ;-)

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nadja

06 Juli 2007 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Hoiiiii!!! Daar is Puk weer! Met misschien wel het laatste berichtje? Marlieke en ik zitten nu als heuze internet-fanaten in een louche internetcafe in Mosselbay. Niet meer in Port Elizabeth dus, want we zijn al halverwege onze trip naar Kaapstad!!

Jippieeee...!! Jongens, het is hier FANTASTISCH ;-) Wil ik weg? NEEJ! Haha! Maar toch ook wel weer, het welbekende liedje dus.

Ik zal vertellen vanaf de laatste week in PE.
Dit was echt de week waarin we alles gingen afronden. Zo had je de laatste Maandag naar school gaan, de laatste keer een brownie eten bij Dulce en natuurlijk ons afscheidsfeestje!!
Het afronden van de stage was echt top. We hadden bedacht dat het wel leuk zou zijn een stuk of wat taarten mee te nemen voor het team, en dat het tof zou zijn om 'hoofd, schouders, knie en teen' met alle kids te doen in de aula. Voor deze dag had ik ook nog op de planning allemaal spelletjes te doen met de kleuters zoals zaklopen, brandblussen en spijkerpoepen. Goed vol dus.
Het was alleen een heel kort dagje dus alles ging echt in sneltrein vaart, we hadden alle kids van de drie kleuterklassen bij elkaar gestopt en daarmee heb ik de spellen gedaan.
Toen was het afscheid in de lerarenkamer, best een kippenvel momentje!
De leraren zelf werden bedankt voor hun inzet van deze periode. Er was een hoop gebeurd door de staking en het kostte best wat lef om terwijl er gestaakt werd, toch nog les te geven (kon gevaarlijk zijn). Daarna waren wij aan de beurt ;-) YES Haha! We werden uitgebreid bedankt en kregen kadootjes. De directrice gaf een korte speech over dat we 'echt een inspiratie bron waren geweest voor het hele team. We deelden onze kennis en ze waardeerden onze inzet gedurende de afgelopen 2,5 maand maar wat! Onvergetelijk waren onze glimlachen elke ochtend weer.'

Wow... dat is toch best wel een leuk compliment.. Hihi. We hebben allebei nog een kort speech gehouden met onze dankjewels erin en dat we het zo'n toptijd vonden, en je zag aan het team terug dat ze dit ook wel erg waardeerden.
Dan 'hoofd, schouders, knie en teen'; helaas maar een relatief klein clubje, maar ontzettend lachwekkend. 300 kids die in het Nederlands hard hun best doen, inclusief de leerkrachten. Nou als je dan ziet dat die ene stugge vent ook mee doet en in een scheur ligt, dan heb je het wel even dik voor mekaar ;-)

Nadat iedereen naar huis ging heb ik nog in een uur vanalles afgerond (de methode) en klaargelegd voor Tresha. Al met al was ik best een beetje trots op het werk wat ik verricht had.

Diezelfde vrijdag hadden we ons afscheidsfeestje. Helemaal top. We dachten dat er weinig vrienden nog zouden komen, maar met zo'n 12 man sterk hadden we nog een flink feessie ;-) Dat werd met zijn allen Kingzen en gigantisch in een scheur liggen, geweldige foto's zijn hiervan gemaakt!!

Al met al echt een geweldig gave week en Zondagochtend opweg naar Kaapstad. De trip die in totaal een week in beslag zal nemen.
We zitten nu al over de helft van die trip en we hebben echt de grootste lol samen. We hebben dingen gedaan als;
- een kijkje nemen bij de Tsitsikamma brug (hoogste bungeejump hoogte ter wereld)
- een kijkje genomen bij 'the big tree'
- op de rotsen gezeten bij 'the heads' de laguna van Knysna. Een opening van rotsen waar verzekeringen niet uitkeren bij ongevallen omdat het er zo gevaarlijk is.
- gekanood en stoute dingen gedaan zoals een handbedienbaar pondje van de kant afgehaald en ermee gespeeld :D en hem er vervolgens niet meer op de kant kunnen krijgen dus dan maar lekker laten liggen in het water!
- heel vaak uit eten geweest ;-)
- grotten ingedoken in Oudshoorn
- struisvogel gereden (ENG!) Haha!!
- de auto laten maken, want ja die ging onderweg stuk!!! Haha! Wij zelfstandige vrouwen hebben hem voor niks gefixed laten krijgen (A)
- een boottochtje gemaakt om robben (zeehonden) te zien
- braaien bij het guesthouse, onze eerste eigen braai, oe oe oe!! Wij hebben daar geen vent voor nodig!
- en zo dadelijk opweg naar Genadendal, naar Mirte en Lianne!!

We voeren dus werkelijk niets uit, zoals je ziet. De komende week wordt nog erger, dan zitten we in Kaapstad. Daar is wel zoveel te doen en te zien!! We zullen bij mijn familie logeren en rondrijden in onze nieuwe Citi Golf 1.4i ;-) Hij is wit en onwijs tof! Haha!!

Nou dit was weer een veel te lang bericht voor sommigen, haha, maar goed. Ik heb alweer van betrouwbare bronnen die geen geheimpje kunnen bewaren gehoord dat er een heel ontvangstcomitee op het vliegveld voor me staat! Hahah!! Goed bezig!! Erg leuk, helemaal top!!

Lieve schatten! Tot gauw, over een week stap ik weer in het vliegtuig op weg naar het beroerde zomerweer van Nederland ;-)
Oja, iedereen die dit weekend op vakantie besluit te gaan ;-) Fijne vakantie!!

Dikke kus, Puk

  • 06 Juli 2007 - 10:58

    Wilco:

    Dit bericht te lang? nee hoor, deze was precies goed! (of zal het komen doordat ik nu vakantie heb, en dus de tijd neem om dingen die niet met school te maken hebben ook aandacht te geven :S?)

    nouja, in ieder geval mooi dat je het nog steeds super naar de zin hebt!

    als je terug bent in NL moeten we maar ff een keer bijkletsen enzo!

    kusje, Wilco

  • 10 Juli 2007 - 16:34

    Leendert:

    Hoi liefje,

    Dit is zeker het laatste berichtje van mij. Het is nu dinsdag, dus over 4 nachtjes slapen ben je weer thuis.

    Thuis is nog even een raar begrip natuurlijk. Je weet nog niet wat er al is gebeurt en hoe het er uit ziet. Het lijkt me erg spannend om zo thuis te komen.

    Maar voor alle duidelijkheid. Wat je er ook van vindt.... Je bent zeer en zeer welkom!!!!!!! Pff wat heb ik je gemist. 3 maanden een leeg huis. Bij alles denk je aan je meisje ver weg in het uiterste puntje van afrika. Zelfs vanuit Haarlem ben ik continu bij je geweest.

    Nu in de laaste week is het net of ik je steeds iets dichterbij voel komen. Ik voel je aanwezigheid, waarschijnlijk ben je dan ook weer veel meer met je gedachte in Nederland. Hoe dan ook je terugkomst doet me nu al goed. Ik ben een stuk vrolijker en energieker. Dat wordt weer zo'n vreselijke grijns als je straks echt weer bij me bent!

    Schatje ik hoop dat je nog een paar hele leuke dagen hebt en natuurlijk een fijne en vooral ook gezonde terugreis.

    Ik hou van je! x

  • 10 Juli 2007 - 23:20

    Inge:

    He lieve nad, wat schrijf je toch weer leuk. Ik race altijd zo door je verhalen heen.
    Straks zijn we weer fijn met z'n allen bij elkaartjes..... Je gaat vast wel mee zomerfeesten die dinsdag he!!! Nienke had het allemaal al geregeld haha, schatje. Die heeft lang op dit moment gewacht.
    Hele fijne reis en tot heeeel snel.
    Dikke kus

  • 13 Juli 2007 - 23:44

    Pieter:

    Hoi Nadja,
    misschien op de valreep of op het moment dat je de trappen van het vliegtuig afloopt, maar alvast hartelijk welkom terug in Nederland. Je hebt een geweldig avontuur beleefd en we hopen daar bij gelegenheid meer van te horen. Geniet nu vooral van het weerzien van je geliefden en vrienden en na dit zomergebeuren hopen we jou en Leendert weer eens te ontmoeten, mogelijk in Harderwijk. Hartelijke groeten van Trudy en Pieter

  • 22 Juli 2007 - 18:59

    Nelly:

    hey meis,je bent weer veilig thuis.was wel leuk toch dat tel. met je moeder erbij.we hopen je snel weer te zien en te spreken maar je gaat straks eerst lekker weg en daarna zien we elkaar en anders bij de boerenkool met worst en het tintelfruit(hahahaha).dike kus van ons uit Huissen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadja

Stage met Marlieke Boon in Zuid Afrika, Port Elizabeth. Gedurende 3 maanden op een 'zwarte'school. Voor leuke avonturen van vriendinnetjes: Marlieke in PE mlieke.waarbenjij.nu Mirte en Lianne in Theewaterskloof mirtelianne.waarbenjij.nu Inge in Suriname ingescholten.waarbenjij.nu

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1039
Totaal aantal bezoekers 7717

Voorgaande reizen:

19 April 2006 - 12 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: